Algemene Voorwaarden
Laatst bijgewerkt: 18 februari 2025
1. Inleiding
Welkom bij JTepa Business & Finance Services. Door gebruik te maken van onze diensten, gaat u akkoord met deze algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over deze voorwaarden? Neem contact met ons op via
info@jtepafinanceservices.nlU kunt de algemene voorwaarden downloaden als PDF.
Algemene Voorwaarden (AV).pdf2. Definities
In deze voorwaarden betekenen:
- JTepa Business & Finance Services: JTepa Business & Finance Services, gevestigd te Almere, KVK-nummer 93079494.
- Klant: degene met wie JTepa Business & Finance Services, gevestigd te Almere een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: JTepa Business & Finance Services en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
3. Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens JTepa Business & Finance Services
- JTepa Business & Finance Services en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- JTepa Business & Finance Services en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
4. Aanbiedingen en offertes
- Aanbiedingen en offertes van JTepa Business & Finance Services zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
- Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
- Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
- Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij JTepa Business & Finance Services en de Klant dit schriftelijk afspreken.
5. Aanvaarding
- Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag JTepa Business & Finance Services de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
- Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt JTepa Business & Finance Services slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
6. Prijzen
- JTepa Business & Finance Services hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- JTepa Business & Finance Services mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- JTepa Business & Finance Services en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
- JTepa Business & Finance Services mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
- JTepa Business & Finance Services moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
- De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen
- JTepa Business & Finance Services zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
- Een consument mag de overeenkomst met JTepa Business & Finance Services opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
7. Betaling en betalingstermijnen
- JTepa Business & Finance Services mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan
- De betalingstermijnen die JTepa Business & Finance Services hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat JTepa Business & Finance Services aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
- JTepa Business & Finance Services mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
8. Gevolgen te late betaling
- Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag JTepa Business & Finance Services de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
- Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan JTepa Business & Finance Services.
- De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
- Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag JTepa Business & Finance Services zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van JTepa Business & Finance Services op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
- Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door JTepa Business & Finance Services, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
9. Herroepingsrecht en bedenktijd
- Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken.
Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: - De dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
- Het een spoedreparatie betreft
- Het weddenschappen of loterijen betreft
- De consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
- Het een dienst betreft die met instemming van de consument volledig wordt uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
- De bedenktijd van 14 dagen in lid 1 begint:
- Zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
- Zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
- De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@jtepafinanceservices.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van JTepa Business & Finance Services, www.jtepafinanceservices.nl.
- Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken.
10. Opschortingsrecht
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
11. Verrekening
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan JTepa Business & Finance Services te verrekenen met een vordering op JTepa Business & Finance Services.
12. Verzekering
- De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
- Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
- Zaken van JTepa Business & Finance Services die bij de Klant aanwezig zijn
- Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
- De Klant geeft op eerste verzoek van JTepa Business & Finance Services de polis van deze verzekeringen ter inzage.
- De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
13. Intrekking opdracht
- Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen
- Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.
14. Klachtplicht
- Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
- Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
15. Garantie
- Wanneer de Klant en JTepa Business & Finance Services een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor JTepa Business & Finance Services enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
16. Uitvoering van de overeenkomst
- JTepa Business & Finance Services voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
- JTepa Business & Finance Services mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
- De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
- De Klant moet ervoor zorgen dat JTepa Business & Finance Services op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
- Zorgt de Klant er niet voor dat JTepa Business & Finance Services tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
17. Informatieverstrekking door de Klant
- De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan JTepa Business & Finance Services.
- De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
- Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert JTepa Business & Finance Services de betreffende bescheiden.
- Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door JTepa Business & Finance Services redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
18. Duur overeenkomst dienst
- De overeenkomst tussen JTepa Business & Finance Services en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
- Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
19. Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
- De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
- Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
20. Geheimhouding
- De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van JTepa Business & Finance Services ontvangt geheim.
- Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende JTepa Business & Finance Services waarvan de Klant weet of redelijker-wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan JTepa Business & Finance Services schade kan berokkenen.
- De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
- Die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant.
- Die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht.
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
21. Boetebeding
- Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan JTepa Business & Finance Services voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
- Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: €1000.
- Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000.
- Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
- De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
- JTepa Business & Finance Services mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
22. Vrijwaring
- De Klant vrijwaart JTepa Business & Finance Services tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door JTepa Business & Finance Services geleverde producten en/of diensten.
23. Klachten
- De Klant moet een door JTepa Business & Finance Services geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant JTepa Business & Finance Services daarvan op de hoogte stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming JTepa Business & Finance Services hiervan op de hoogte stellen.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat JTepa Business & Finance Services hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en JTepa Business & Finance Services.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat JTepa Business & Finance Services andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
24. Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan JTepa Business & Finance Services.
- De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling JTepa Business & Finance Services ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
25. Aansprakelijkheid Klant
- Wanneer JTepa Business & Finance Services een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
26. Aansprakelijkheid JTepa Business & Finance Services
- JTepa Business & Finance Services is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer JTepa Business & Finance Services aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- JTepa Business & Finance Services is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
- Wanneer JTepa Business & Finance Services aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
27. Vervaltermijn
- Elk recht van de Klant op schadevergoeding van JTepa Business & Finance Services vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
28. Ontbinding
- De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer JTepa Business & Finance Services toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door JTepa Business & Finance Services nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat JTepa Business & Finance Services in verzuim is.
- JTepa Business & Finance Services mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer JTepa Business & Finance Services kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
29. Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van JTepa Business & Finance Services door de Klant niet aan JTepa Business & Finance Services kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer-virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
- Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor JTepa Business & Finance Services 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat JTepa Business & Finance Services kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als JTepa Business & Finance Services de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- JTepa Business & Finance Services hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer JTepa Business & Finance Services hiervan voordeel heeft.
30. Wijziging overeenkomst
- Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en JTepa Business & Finance Services de overeenkomst aanpassen.
31. Wijziging algemene voorwaarden
- JTepa Business & Finance Services mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag JTepa Business & Finance Services altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal JTepa Business & Finance Services zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
32. Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met JTepa Business & Finance Services aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van JTepa Business & Finance Services.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
33. Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat JTepa Business & Finance Services bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
34. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van JTepa Business & Finance Services is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en JTepa Business & Finance Services, tenzij de wet iets anders bepaalt.